کد خبر: 51682تاریخ انتشار : ۲۰:۰۶:۱۳ - چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸

مهارت های مدیریتی به سرفصل واحدهای درسی رشته های فنی و مهندسی اضافه شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس خواستار افزایش مهارت های مدیریتی به سرفصل واحدهای درسی رشته‌های فنی و مهندسی شد.

مهارت های مدیریتی به سرفصل واحدهای درسی رشته های فنی و مهندسی اضافه شود

– اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدجامعی امروز در نشست مشترک شورای معاونین دانشگاه فنی و حرفه ای استان‌های فارس و بوشهر که در دانشکده شهید باهنر شیراز برگزار شد، ضمن خیرمقدم به مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر اظهار داشت: اجرای این برنامه تاثیر بسزایی در تبادل تجربه و آشنایی با محیط های کار یکدیگر دارد و نتایج آن نیز به دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ارسال می‌شود.جامعی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس یکی از بزرگترین دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور به شمار می رود، تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۱۳ دانشکده است که تا پایان امسال نیز چهاردهمین دانشکده آن در شهرستان فیروزآباد افتتاح می‌شود.رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به تشریح اهمیت و ضرورت توجه به مهارت آموزی در جامعه پرداخت و گفت: چنانچه به دنبال کارآفرینی دانش آموختگان هستیم باید مهارت های مدیریتی مورد نیاز مانند حسابداری، بازاریابی و فروش به سرفصل واحدهای درسی رشته‌های فنی و مهندسی اضافه شود تا با توجه به اشتغال مورد نیازجامعه به ویژه در صنایع برای اشتغال برنامه‌ریزی همه جانبه داشته باشیم.طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار در ایلام دنبال می‌شودپایش مهارت آموزی نیاز اصلی سامان بخشی به کارجویان آذربایجان غربی استبوشهر| زمینه‌ سازی برای مهارت آموزی منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شودطرح‌های مهارت آموزی در مناطق محروم و روستاهای استان بوشهر اجرا می‌شودوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عمده صنایع و واحدهای تولیدی، متوسط و کوچک است، بیان کرد: صاحبان این صنایع به علت محدودیت منابع، نمی‌توانند برای بخش‌های مختلف کارگاه خود یک مهندس یا تکنسین بکارگیری کنند که در این راستا پیشنهاد ما این است دانشگاه فنی و حرفه ای رشته ای را به طور مثال با عنوان تکنسین اجرایی صنایع یا مهندس اجرایی ایجاد کند که در این رشته دروس مهندسی برق،مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع وجود داشته باشد.رئیس دانشکده شهید باهنر شیراز افزود: متاسفانه در کارگاه‌های کوچک، استاد کارها حاکم شده اند و دانش کنار رفته که این امر در درازمدت تبعات بسیاری را برای جامعه و اقتصاد کشور دربرخواهد داشت.بین پژوهش های دانشگاه فنی و سایر دانشگاه ها تفاوت ایجاد شود اکبر منصوری نسب رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با قدردانی از میزبانی مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس اظهار داشت: این بازدید می تواند به عنوان یک الگو در کشور مورد توجه قرار گرفته و به منظور تبادل بیشتر تجربیات و انتقال آن اجرایی شود.وی با تاکید بر اینکه این جلسه‌ها باید استمرار داشته باشد، افزود: علاقه مند هستیم همانند این بازدید و جلسه نیز در بوشهر تشکیل و تسری پیدا کند، معتقدیم این برنامه که استفاده از تجربیات همکاران را به دنبال دارد بدون شک یک انس و الفت نیز بین همکاران ایجاد می‌کند.رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم دانشگاه فنی و حرفه ای کارآفرینی، خلق مهارت و رونق در فضای کسب و کار است، بیان کرد: اگر بخواهیم این دانشگاه را با سایر دانشگاه ها مقایسه کنیم اشتغال فارغ التحصیلان آن نسبت به سایر دانشگاه ها بیشتر است.وی تصریح کرد: یکی از پیشنهادات این است که یک مدل برای کارآفرینی ترسیم و این مهم با همکاری اعضاء هیئت علمی و کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان های بوشهر و فارس عملیاتی شود.منصوری نسب با بیان اینکه باید نگاه افکارعمومی را نسبت به دانشگاه فنی و حرفه ای تغییر داد و به دنبال مشتری مداری باشیم، افزود: یکی از طرح های دانشگاه فنی بوشهر در این زمینه فضاسازی لازم برای بازدید عموم علاقه مندان از دانشگاه فنی این استان است و معتقدیم در آشنایی و ترویج فرهنگ مهارت آموزی موثر است.رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در موضوع پژوهش نیز هنوز وزارت علوم نتوانسته، تفاوتی بین پژوهش های دانشگاه فنی و سایر دانشگاه ها ایجاد کند، ما به دنبال تولید دانش نیستیم بلکه به دنبال تولید مهارت از دانش هستیم.منصوری نسب خاطرنشان کرد: باید تفاوتی بین هیئت های علمی دانشگاه فنی و حرفه ای و سایر دانشگاه ها باشد به طوری که هیئت‌های علمی دانشگاه فنی مفهومی از کسب و کار را بدانند و این مهم را به خوبی درک کنند.براساس این گزارش، رئیس، معاونان، اعضای هیات علمی وجمعی از مدیران دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر در سفر به شیراز از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس به مرکزیت دانشکده شهید باهنر بازدید و نشستی مشترک با شورای معاونین دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس برگزار کردند.بازدید از کارگاه‌ها، آزمایشگاه ها، خوابگاه، سلف سرویس، کتابخانه و بخش های مختلف اداری و مالی از برنامه هایی بود که در سفر روزهای یازدهم و دوازدهم تیر ماه ۹۸ مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر به شهر شیراز انجام شد.برگزاری جلسه‌های مشترک بین روسا، مدیران حراست، معاونان اداری و مالی، معاونان دانشجویی و فرهنگی، معاونان آموزشی و پژوهشی و مسئولان روابط عمومی دانشگاه های فارس و بوشهر از دیگر برنامه هایی بود که برگزار و در پی این جلسه ها که به نشست مشترک شورای معاونین ختم شد، تجربیات یکدیگر را به تبادل گذاشتند.در نشست شورای معاونین نتایج بازدیدها و جلسه‌ها تشریح و مسئولان دانشگاه فنی فارس و بوشهر به بحث و تبادل نظر پرداخته و به اتفاق خواستار برطرف شدن برخی مشکلات موجود شدند.همچنین شورای معاونین دانشگاه‌های فنی و حرفه ای استان فارس و بوشهر از تلاش‌های ارزنده و موثر رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در توجه به همکاران، ارتقاء کیفیت آموزشی، دانشجویی، پژوهشی، اداری مالی و تقویت زیرساخت‌ها قدردانی کردند.انتهای پیام/ 
منبع :: مهارت های مدیریتی به سرفصل واحدهای درسی رشته های فنی و مهندسی اضافه شود