کد خبر: 1866تاریخ انتشار : ۱۶:۳۸:۴۴ - چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

فرهنگ آموزش مجازی در میان فعالان اقتصادی تقویت شود/ اقتصاد دولتی، مشكلات را حل نمی‌كند

فرهنگ آموزش مجازی در میان فعالان اقتصادی تقویت شود/ اقتصاد دولتی، مشكلات را حل نمی‌كند

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس موسسه آموزشی، پژوهشی و دانشگاه علمی کاربردی اتاق ایران خواستار تقویت فرهنگ آموزش مجازی در میان فعالان اقتصادی شد. به گزارش ایكنا از فارس، حسین میرمحمد صادقی، رئیس موسسه آموزشی، پژوهشی و دانشگاه علمی کاربردی اتاق ایران امروز، ۲۵ بهمن‌ماه در نشست مدیران آموزش اتاق‌های سراسر کشور که در […]

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس موسسه آموزشی، پژوهشی و دانشگاه علمی کاربردی اتاق ایران خواستار تقویت فرهنگ آموزش مجازی در میان فعالان اقتصادی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حسین میرمحمد صادقی، رئیس موسسه آموزشی، پژوهشی و دانشگاه علمی کاربردی اتاق ایران امروز، ۲۵ بهمن‌ماه در نشست مدیران آموزش اتاق‌های سراسر کشور که در اتاق شیراز برگزار شد، گفت: هرچند آموزش های حضوری هنوز مورد استقبال است اما فرهنگ آموزش مجازی باید در کشور به ویژه در بین فعالان اقتصادی تقویت شود.
وی افزود: بخش آموزش اتاق‌های سراسر کشور باید تلاش کنند در کنار آموزش‌های حضوری، فرهنگ آموزش مجازی نیز در استان‌ها ایجاد شود که ما در مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق شیراز آمادگی ارائه آموزش‌های مجازی را نیز داریم.
میرمحمد صادقی اظهر كرد: فعالان اقتصادی ما با آشنا شدن به دانش روز امکان رقابت بیشتر و بهتری در دنیا خواهند داشت که این مهم می‌تواند کمک شایانی به اعتلای وضعیت اقتصادی کشور داشته باشد.
رئیس موسسه آموزشی، پژوهشی و دانشگاه علمی کاربردی اتاق ایران با بیان اینکه فعالیت بخش آموزش در عرصه اقتصاد حائز اهمیت است و می‌تواند مشکلات بزرگ بخش اقتصادی کشور را کاهش دهد، اضافه کرد: محیط کسب و کار، رقابت‌های اقتصادی، قوانین، بیمه، کار و مالیات از نقض‌های بخش خصوصی است که فعالان اقتصادی باید با اصول این بخش‌ها بیشتر آشنا شوند.

تمرکززدایی آموزشی در اتاق‌های ایران
وی ادامه داد: رویکرد ما در آموزش اتاق ایران تمرکززدایی دوره‌های آموزشی بود به طوری که امروز بسیاری از دوره‌ها تنها در تهران برگزار نمی‌شود و این رویکرد را در سال آینده نیز دنبال می‌کنیم.
میر محمد صادقی بیان كرد: در سال ۹۰ در بخش آموزش در اتاق‌های استان‌ها تعداد ۲۴ دوره آموزشی برگزار شد که این تعداد در سال ۹۶ به ۹۱۶ دوره رسیده که عمده دلیل این مهم تمرکززدایی فعالیت‌های آموزشی در اتاق‌ها بوده است.
رئیس موسسه آموزشی، پژوهشی و دانشگاه علمی کاربردی اتاق ایران یادآور شد: بر اساس آمار اتاق شیراز در بخش آموزش با برگزاری ۸۰ دوره به عنوان اتاق برتر در کشور انتخاب شده است.
وی همچنین تأكید كرد كه دوره‌های آموزشی در اتاق باید مفید و عملی باشد و بتوانند در عمل مشکلات و معضلات را حل کنند تا با استقبال روبه‌رو شود.
میرمحمد صادقی گفت: در بخش آموزش نیازهای استان‌ها باهم متفاوت است بنابراین باید نیازهای آموزشی فعالان اقتصادی هر استان احصا توسط بخش آموزش اتاق‌ها احصا و برنامه‌های آموزشی سال آینده بر اساس آن‌ها تدوین شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته بودجه بخش آموزش اتاق‌ها بسیار کم بود که تلاش می‌کنیم سال آینده اعتبارات مناسب‌تری به این بخش در اتاق‌های سراسر کشور اختصاص دهیم.

ترکیب علم و عمل می‌تواند در عملکرد عاملان اقتصادی موثر باشد
رئیس موسسه آموزشی، پژوهشی و دانشگاه علمی کاربردی اتاق ایران بیان كرد: مشکل دوره‌های آموزشی دانشگاهی فاصله بین تئوری و عمل است و این آموزش‌ها نمی‌تواند مشکلات بخش صنعت را حل کند لذا آموزش‌های ما در اتاق‌های بازرگانی باید کاربردی باشد زیرا ترکیب علم و عمل می‌تواند در عملکرد عاملان اقتصادی موثر باشد.
وی با بیان اینکه اقتصاد دولتی نمی‌تواند مشکلات را حل کند، اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما همواره بخش اقتصادی تضعیف و تلاش شده به عنوان بخش غیر ضروری در مطرح شود لذا نیاز است بخش خصوصی تقویت شود که عمده مبنای این تقویت در مباحث دانشی و تسلط بر مباحث روز در همه حوزه‌ها است.
میرمحمدصادقی ادامه داد: سال گذشته مجوز آموزش کارکنان دولت همراه با ارائه مدرک معتبر به ارگان‌های دولتی، نیز به موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران داده شد که برنامه‌های قابل اجرایی در سطح شهرستان‌ها در این زمینه در دستور کار داریم.

انتهای پيام